Uitdaging van de klant
De online divisie van een grote mediagroep (actief in België, Nederland en Denemarken) wil een leidende rol pakken binnen de Nederlandse (online) intermediaire markt voor hypotheken. Ons is gevraagd te helpen identificeren welke winnende proposities mogelijk zijn in deze markt en te helpen een businessplan op te stellen hoe dit te bereiken.
Onze aanpak
Door middel van en aantal workshop hebben we het kernteam van de klant (CEO, CFO, Head Strategie en M&A) inhoudelijk meegenomen in het de karakteristieken en trends binnen de hypotheekmarkt, het hypotheken distributielandschap en de winnende spelers in de online gedreven hypotheek adviesmarkt. Dit alles is doorvertaald naar concrete doorbraak proposities en businessmodellen en mogelijke vervolgstappen voor de klant.
Dit heeft geresulteerd in
- Uitbereide analyse en verdieping van de hypotheekmarkt, distributielandschap en meest kansrijke proposities/business modellen voor toekomstig online hypotheek advies
- Bepalen van impact op ambitie en kansen voor de opdrachtgever op basis waarvan is besloten op korte termijn (nog) geen vervolgstappen te ondernemen.