Uitdaging voor klant
De directe van een intermediaire organisatie heeft gevraagd hen te helpen bij het maken van strategische prioritering in relatie tot het toekomstig businessmodel van het bedrijf.
Onze aanpak
We hebben de directie ondersteund bij het vormgeven van hun strategie voor de komende jaren door middel van een serie workshops. We hebben de directie inzicht gegeven in de markttrends en ontwikkelingen die relevant zijn voor hun organisatie. Daarna hebben we met behulp van het Business Model Canvas het huidige (IST) en het gewenste (SOLL) business model vastgesteld. Op basis daarvan hebben we de belangrijkste veranderuitdagingen bepaald en prioriteiten gesteld voor de directie en medewerkers.
Dit heeft geresulteerd in:
- Heldere en gezamenlijke visie van directie op het toekomstig business model en de bijbehorende strategie waardoor meer focus ontstaat op innovatie en verandering.
- Inzicht in belangrijkste sterktes en zwaktes en hoe hier mee om te gaan.
- Heldere prioriteiten en (her)verdeling aandachtgebieden binnen het directieteam met een heldere innovatie agenda en borging van innovatie op MT-niveau.